~Cik GaDes~

~Cik GaDes~

Friday, 16 November 2012

sUppRisE!!!!!!!!

semalam 15/11/12 aku n mmbe aku kua jln2 at pdang bsar perlis...kmi kesana dgn 2 bjik keta...krenye brpsangan la kn0nnye..hehehehe..gedik....lam 0tw p sne bleyh plak aku neyh mngant0k..ya Allah tuhan jew tau psaan aku mse tuh....lam mse yg sme Capital D psan akn keadaan aku yg trhangguk2 kpale.....dye nan pntas brsuara "tid0q la smpai sne sye akn kjut un awk... s0 aku p0wn pew ag 0wg dh s0r0ngkan bntal xkn aku nk mn0lak lak....td0 la aku tnpe mnghirau un keadaan sekeliling....mmbe aku yg s0wg ag tuh pg nan keta sbuah ag...dy0wng xtau la ikut jln mne hilang xdpt dkesan...aku mls nk amek p0rt...2 dy0wng pnye psal laa...yg pnting at pdng besar t kt0wng akn jmpe....sesampai jew at sne tman drive aku tuh kjut un aku dr td0q....aku bkak mta pelan2....ya Allah punye la trkjut bgitu amai 0wg at sne...al mklum la musim cti sek0la un...time tuh tmpat park keta p0wn pnuh....agk byk kli gk la kmi tawaf pusing cri tmpat....brkat kesabaran kt0wng last2 jmpe....selang bbrape mnit kt0wng kua dr keta then trus mnuju kew tmpt 2....cuaca pd mse tuh agk pnas....trik sgt smpai un kulit aku ase nk trbkar....sungguh aku xsngka yg si Capital D tuh kua un pyung then trus mnarik aku mndekati dye...dye payung un aku dr pnas.....merah pdam mke aku dbtnye mau x nye mmbe2 yg dtg skli nan ktwng td tgk n trsngeh2....heyyy selamba bt0l Capital D tuh...arrrgghhh tnpe lengah un mse aku ikt jew dye...0k gk 0wg nk payung un ktew neyh...bkn snang tau..slalunye raja,permaisuri n pngantin jew  akn dipayungi ble brjln tgh pnas..0wg cm aku neyh ape la sgt un xdew nye dbt cm 2....rezeki2...huuhuhuhuhuhuhu....tbe at dlm psar pdang besar 2 lg la amai 0wg smpai un nk jln p0wn susah trpakse brhimpit2...aku singgah 1 kdai kew stu kdai tuk cri bnde yg nk dbli tuh.....hbis kdai bwah p0wn bl0m jmpe ag....byk sgt plihan s0 aku xdpt nk pley nan tepat skli...then kt0wng ke tingkat ats lak....jln pnye jln tup2 jmpe laa bnde tuh...s0 aku trtrik nan plihan kli neyh s0 pew ag trus twar un hrga then byr....byk gk brg2 yg kmi bli...tetibe Capital D brsuara "awk sye nk kew t0ilet n surau jp"aku mngguk isyarat aku brsetuju...."pas awk byr bju neyh awk tggu sye at cni ea"skli lg aku mngangguk...dye trus mnghilang un dri,lam mse mnanti dye brmcm2 gelagat mnusia aku dpt tgk at c2...msing2 sbuk memilih brg2 yg nk dbli..20 mnit kmudian aku trnmpak klibat dye tetibe dtgn dye tuh memegang 1 beg plastik yg besar....isi lam beg plastik tuh xdpt aku agk...dye trsnyum mlihat ke arah aku....sesampai jew at dpan aku trus aku brtnye "bnde ape lam plastik bsar tuh" dye nan sp0ntan memusing bdan aku suh aku trus un brjlan kua dr tmpat tuh....aku kebingungan mncri jwapan ps0alan td....sikap dye agk plik x spt td...ble aku men0leh tuk mlihat bnde tuh dye akn sr0k un that brg dr aku....cpt2 aku brjln tuk smpai at keta cz aty aku neyh dh xsbar2 nk tau bnda apakah dlm plstik yg agk bsar td....msuk jew lam keta dye mmbka iktan plastik bsar td then mngeluarkan brg yg ad lam plastik 2.....taaa raaaaa suprise!!!!!!!!!!!!! 1 bear yg bsar bt0l2 didpan mte aku....bulu n wrnenye bt aku trtrik....trkjut bsar aku dbtnye..."untuk awk"skli lg dye hdiah un snyuman pd aku smbil mnghulurkan ank pt0ng yg bsar td.....kaku seketika....bgitu bsar png0rbnannye pd aku....brmcm2 ps0alan dmen un lam kpala aku pd mse tuh...aku mmblas blik nan stu snyuman srta ucapan tme ksih...krenye mse dye mnx izin tuk ke tndas n surau 2 smpat lg dye blikn bnde tuh tuk aku....ya Allah apakah sume ini.....tp aku xnk pk bnde yg bkn2....yg pnting kt0wng ttap akn kwn smpai ble2....PEACE...(^_*)...0keyh mzt k0wng p0wn nk tgk bear bs0r aku tuh un...0k jp2 aku nk ltak un picx dye....:)
t0mey ark????t0mey un...haaa ney la dye suprize tuh....pas neyh xtau la pew lg suprise yg dye akn laku un.....s0 wait n see......

Wednesday, 7 November 2012

awak sayang saya?

Bingung ble memikirkan siapakah aku pada dri kamu....adakah tmpat aku msih sme dihati kamu seperti dulu...sukar tuk aku perkatakan...dirimu diam seribu bahasa tanpa sebarang bait-bait kata yg kuar dri mulut mu yg dlu sering kli mnuturkan kata2 r0mantis tuk diriku yg kcil ini tpi skunk tidak ...itu sume hanya tinggal kenangan....sayangkah kamu pada diri aku ini?rindukah kamu padaku?brnilai lg kah aku pada diri kamu?jika inilah suratan yang ditentukan 0lehnya aku pasrah dan redha...mungkin dirimu bukan lagi tuk aku miliki selamanya....sumenye telah berubah....sangat ketara jika ingin dibndingkan dengan dulu....aku tidak pernah sekali p0wn salahkan kan mu dalam hal ini...mungkin aku juga telah melakukan kesalahan sehingga mnyebabkan diri kamu berubah kini.....xmustahil sume tu kan berlaku...jika ianya berpunca dariku izinkan aku perbetulkan semuanya....aku perlukan kamu tuk mneruskan hidup ini....kamu lah semangatku......

Tuesday, 6 November 2012

sEteLah hati DimiLiki...

Dye telah brjaye mncuri aty aku sekali lg...sungguh bijak memain kate2...xku duga xku sangka yang aku akn mnerima drinya kmbli sdangkan aku telah nekad xkan mnerima cinta drinye lg...memang aku akui yang aku trlalu mnyayngi dye tp skap n prbuatannye itu telah mnyakitkan aty aku....dye sndri telah mmbuatkan aku mmbenci dye...hurrrmmm...tp skunk drinya telah brubah....dye telah kmbli pd dri sese0rang yg aku syg dlu...aku suka caranya itu....laup0wn jrang sekali brhbung tp aku tau dye sntiasa igt n rindukan aku...mybe dye bz dgn krjanya...dsbbkn tu lah dye xdew mse tuk brsme aku.....aku kne fhm akn krjaya dye....krjaya yang dye ceburi itu bkn senang seperti 0wg len...dulu dad aku p0wn ceburi kerjaya sme dgn dye skunk n mama awez dtgglkn n trpkse mnguruskan kmi 3 bradik s0wg dri s0 mne mgkin aku xdpt jd mcm mama aku...ini jln yang aku pilih jd aku kne trima sume dgn seadanya...tp semalam mse aku tgh brtext ngn dye tetibe dye ajukan aku ngn satu s0alan yang btkan aku kaku xdpt brkata ape2..."anje ble kita nk kwen".....sentap seketika xmmpu nk mnjwb....dye ingin memiliki aku sepenuhnye....dye xnk khilngan aku seperti mana dye telah kehilangan aku dlu.....katanye dye ingin mngikat aku dgn ikatan prtunangan trlebih dahulu tp bt mse skunk bia la kmi bgini dlu.....stdy p0wn l0m hbis lg....InsyaAllah lau Tuhan izinkan aku brsme dgnnye mustahil la aku xkn dpt brsme dgnnye hingga ke akhir hyat kmi....

sEnyumLah Duhai Hati yG bErsedih!!

Saat kita menempuhi 0nak duri dunia...
Derita sekali sekala mencuit hati...
Hati remuk menangis tidak henti...
kesedihan terus menerus bersemadi didasar hati..
Ketika itu sabar tidak lagi dikenali ..
Dalam terharu air mata tertumpah juga...
Wahai hamba ilahi begitulah kehidupan didunia...
Kita tidak akan sesekali dapat menjangka...
apa yang Allah aturkan untuk kita...
Adakalanya kita tersangat gembira..
Adakalanya kita tersangat kecewa..
Namun...
Jangan risau manusia Allah itu Tuhan kita..
Tuhan maha luas kasih sayangnya...
Percayalah Allah tidak akn menduga hambanya 
kecuali untuk melihat hambanya tersenyum disana...
Tertawa disana berbahagia disana...
InsyaAllah disyurga yang mengalir dibawahnya
sungai-sungai yang mendamai jawa..
Duhai manusia...
Jangan bersedih kerana dirimu telah
melalui kesedihan itu kelmarin dan ia sama sekali 
tidak memberi sebarang manfaat pun pada kese0kan harinya
Kesedihan demi kesedihan bakal membuat kita
semakin terperuk dalam keputusan dunia
dan dunia yang luas dirasakan sempit
dan tidak lagi berguna....
Dunia inilah kesempatan untuk kita dekatkan diri kepada Allah
untuk kita raih syurganya yang tersangat indah
bebaskan diri dari kesdihan..
Gara-gara kesdihan air manis akan teras pahit..
Makanan yang lazat terasa hambar
Bunga mawar yang mekar mewangi kembali layu
Ingatlah tangisan yang terindah itu apabila butir-butir mutiara
mengalir hangat dipipi lantaran diri terasa kerdil
disisi Ilahi dan begitulah berdosanya diri disisi Allah.....

Monday, 5 November 2012

sapE sayE Dihati awk?

Dulu awk pnah ckp yg sye sgale2nye pd awk...awk xdpt hdup ngn tenang tnpe ad brite dr sye tp skunk knpe sumenye prlu brubh...mne jnji2 n kte2 awk dlu pd sye?msh brnilai lg kew sye pd awk?brmkne lg kew sye pd awk...lyanan awk pd sye nk dbndingkn ngn dlu sgt brbeza..amat ketara....
awk....
maafkan sye andai awk trase
sye sdar sape dri sye
sye tau status dri sye
awk....
sye tlah crminkan dri sye ini
sye hnye gagak dirmba mne
mne mngkin dpt trbang
brsme merak kyngan
awk....
sye tidak punya apa2
hanya mliki skeping aty yg kcik 
tuk mnempatkan nme awk didlmnye
awk....
sye dh cbe sdaye upaye sye tuk lpekan awk
tp mkin sye cbe lakukan mkin kuat 
rase tuk memiliki awk dlm dri ini
awk....
slah kew sye ingin memiliki awk
slah kew sye ingin mnyayangi awk
slah kew sye trus mnaruh pasaan n hrapan pd awk
slah kew sye mncintai awk
awk...
andai kata 1 hari nnti awk dh dmiliki
izinkan sye trus mnyayangi awk 
hingga ke akhr hayat sye
lau pew pun trjadi
sye nk awk tau yg sye trlalu sygkn awk
awk segala2nye pd sye.....

Allah menghadirkan sese0wg itu dalam hidup kita bukanlah untuk kita meletakkan title "hak milik"tetapi ianya anugerah..Anugerah yang Allah pinjamkan itu sepatutnye kita hargainye sebaik mungkin kerana bila-bila masa sahaja dye bley trik sume itu....