~Cik GaDes~

~Cik GaDes~

Sunday, 21 September 2014

20/9/14

Sekali lg berakhirnye kisah percintaan dlm hdup aku...ya Allah dugaan apakah yg telah kau berikan pdku ini...knp aku hrus khilangan insan yg mula aku cintai dlm hdup aku..mngapa aku xmmpu tuk meraih kbhgiaan spt mne yg dmiliki 0leh insan len...adkah hdup aku ini telah ditakdirkn utk x disayangi dan dicintai...knp mzt bgitu pengakhirannye..aku mula utk brdiri semula stelah skian lama jatuh ttp kni sumenye tlah musnah....musnah dlm skelip mata...impian yg ku impikan brsmenye slame ini hncur tnpe ada sebarang petunjuk...bagaimana khidupan aku nnti....berapa kali harus aku terluka...spt insan biasa aku ingin bhgia....ya Allah ya tuhanku berikanlah aku kekuatan utk mnempuhi dugaanmu.....

Monday, 19 May 2014

pEngakhiRan ciNtaku

Assalamualaikum....dh lame rsenye tidak menc0nteng dihalaman ini...mklumlh trpkse memujuk dri utk tidak tidak trus mrase kekecewaan di aty...mulai dr hari ini tidak ada lg nme dye didlm aty...dye telah selamat dtunangkn dgn pilihan hatinye...aku akui aku tlah klah dlm memprjuangkan cinta aku padanya....si dye tlah brjaya membawa prgi hatinya yg stu ketika dhulu aku pnh mliki...mjlis prtunangan mrk bleh than...agk meriah dgn smbutan dr ahli klurga kedue blah pihak...laup0n sukar hati ini utk mnerimanya ttp aku harus mnempuhi dugaan ini....bt0l kata Al0ng dye bkn jd0hku...ape jua skli p0wn aku kne trime hakikat ini dgn hati yg trbuka...d0akn kbhgiaam sidie itu yg trbaek dr trus mmbiarkan hati sendri disakiti....bukakn hati pada 0rg yg kni xpnh ptus asa tuk brsme aku dan memiliki aku....ya aku tahu siapakah gerangan si jejaka itu...Alhmdulillah dlm keadaan aku bgini Tuhan telah hadirkan seseorang utk aku supaya aku tidak trus  merasa kekecewaan dan kesedihan...ya Allah engkau sja yg mngetahui dan engkau sahaja yg telah menetapkn nsb driku...kini tamat sudah kisah si dia di hatiku dan juga dilaman ini....insyaAllah kebahgiaan itu akn aku miliki dgn insan yg tlah ditetapkan 0leh maha esa untukku nanti....ALLAHUAKHBAR.......

Monday, 24 March 2014

23/03/14

ini adalah hari yg sgt brmkna dalam hdup sidia iaitu bezday his gurlz...mlalui prkembngan yg aku ikuti byk kjutan dan even yg dilakukn...  kjadian balingan tepung also telur trut dilakukan pd that gurlz...wlaupon aku tidak mnggemari akn cre smbutan ini ttp aku dpt rsekn btapa bhgianye prempuan itu...entah pew hdiah yg dberikan sidia pd that gurlz...mngkin lbh brnilai dr pew yg aku dpt staon yg lpas...plbgai xtvt yg dye rncangkn tuk that gurlz antrenye dinner at domino then karok brsme2...spatutnye aku yg prlu rse akn sume ney laupon hkikatnye aku xmkn sume 2....tp sygnye mse tbe hari brmakne aku dia tiada dcc brsme...aku hnye dpt stu text sje dr sidia...tiada apa lg yg aku peroleh darinye...tuhan sje yg tau btape aku perlukan dye wktu itu...aku inginkn memori 25/1/13 kmbli trjadi pd 25/1/14 but sume itu hnye tggl mimpi....tiada ape yg brlaku...laupon ad yg trut mnyambut serta mmbuat kjutan pdku ttp tidak sme spt kjutan yg dye lakukan pd aku...ianya sgt brmkna...saat dye mmbawa aku prgi dlm keadaan aku merajok serta memarahinye dek angkara dye tidak mngucapkan kte2 selamat hari lahir pd aku...aku tidak tau yg dye ingin mnjd org yg trakhir mngucapkn sume itu serta ingin mnjd lelaki yg trakhir dlm hdup aku....kini sumenye tggl kenangan....kami tidak lg brsme spt dlu...aku bingung keliru knp harus aku brsedih apabila trlihat akan kmesraan mrk dilaman sosial...aku tidak dpt mngawal dri tuk tidak menitiskn mutiara2 jernih dr kelopak mata....ianye brlaku trlalu pntas tnpa dpt aku mngawalnye....mrk saling mnyayangi dan saling mncintai....CHE NOOR SHUHADA BINTI ISHAK tiada tmpat lg didlam hati sidia....mngkin ianye tlh mati bt slame2nye......

Sunday, 23 March 2014

tanGisan wanita

BILA WANITA MENANGIS......???? Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang wanita menangis,hanya kerana seorang lelaki ? Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis... Seorang wanita takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda, dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda. Apabila dia menangis di hadapan anda. Apabila dia menangis kerana anda. Pandanglah matanya. Bolehkah anda rasakan apa yang dia rasa? Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa? Fikirkan… Berbaloikah dia menangis... Dihadapan anda.. Hanya kerana anda ? Dia menangis bukan kerana dia lemah... Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati. Dia menangis kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati. Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan. Ingat!!!! Cuba ambil masa untuk berfikir. Jika si dia menangis hanya kerana anda... Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda... hanya anda tahu jawapannya... FIKIRKAN... Kerana suatu hari nanti... Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal... Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…” Ingat.. kalau seorang wanita menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia... kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda... Ingat!!!!Wanita menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda.... Kerana anda akan merosakkan hidup dia... Ingat!!!! Jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang wanita selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta... Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara... Mudah bagi seorang wanita untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama, tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya...

Monday, 17 March 2014

kEnanGan Lalu

dulu tiap kli aku sakit dia sntiase brsme..tidak pnah sklipun mninggalkn dri ini brsendrian menanggu kesakitan mahupn sdetik cuma...dirinya sntiasa mnemani even kami brjauhan..tidak pnh putus mngirimkan text tuk aku spye si dia tau akn keadaan driku pd masa itu...tetapi kini sumenye tinggal kenangan...mnanggung sakit sendrian tnpe sowng pun yg mnemani.. trasa bgitu trpinggir bila tiada siapa yg sdi mngambil berat akan dri ini.....smpai bila harus aku rahsiakn perkara ini dari pngetahuan fmly sndri?patutkah aku memberitahu mrk waktu ini?aku buntu...aku tidak mahu mbebankan sesiapa trutama bonda dan ayahanda trcinta...ckuplah kini aku membebankan mrk dgn menanggung sgala kos prbelanjaan ku disni...hajat terakhir aku sbelom aku menutup mata adalah ingin melihat seraut waah si dia slen dr wjah kdue orang tuaku....aku trlalu mnghrap sume itu dpt dimkbulkn...kerna bagiku dia lah nyawaku....aku sering tringat akn jnji2nya pd ku dan jnji2nya itu akn ku semadikn brsme ble aku mninggalkn dunia ini dan sume orang disekelilingku.....sempatkh dri ku utk brtemu dgn drinya?? melihatkn keadaanku yg kni smakin teruk aku tidak yakin yg aku dpt brthan dan trus mnunggu khdiran dirinya...ya Allah apa yg harus aku lakukn supaya hajat2 trakhirku kesampaian...."awak kini berada di tahap yg kedua,awak ykin yg awk mmpu brthan dgn tidak mndptkan sbrang rwatan susulan?" prtanyaan ini sring kli mngalunkan iramanya di hjung pndengaranku.....tiada penawar yg mmpu mngubati sakitku ini mlenkan memiliki cintanya kembali...dulu aku kuat dan mmpu brthan dgn adanya cinta sidia...kini aku tidak memilikinya lg...kekuatanku hilang sdikit demi sdikit....kbenaran makin lama makin trserlah...bila sidia mnyatakan ingin pulang ke sni tuk bertemu dgn ku saat itu mau saja aku melonjak serta menjerit skuat hati mnyatakan betapa bahagia n gmbirnya aku...saat yg aku nanti2kn akn aku perolehi ttp prsoalannye sring kli juga brmen dfikiran adkah sume itu benar atau skadar mmberi hrapan pdku??benarkah dia akn kembali??

Friday, 14 March 2014

Luluhan aty seorang perindu



tika aku cube tuk mlupakn sketika kresahan yg mlanda dri pd msa yg sme jua aku dtkdirkn tuk mlihat satu potret yg dhsilkan khas dari psangan hatinya.....sayu....sebak....sedih hnye tuhan sje yg mngetahui dan mmbaca isi hatiku.......knp?? mngapa?? aku harus ditunjukkn bnda2 ini? aku tidak prnah mnginginkan apatah lg mlihatnya ttp aku tidak mampu...aku tidak mmpu tuk mngelak dan terus melarikan dri dari kbenaran serta hakikat yg aku prlu tempuhi....dunie ini tidak lah sebesar mana tuk aku mmbawa dri....bukankah aku telah merelakan?? bukan kah aku telah meredhainya? jika ianya benar mngapa aku harus mrasai sume ini?? ya Allah aku keliru...aku buntu...adakah aku benar2 ikhlas merelai dan juga meredhai akan pngakhiran hbungan kmi?? ya....aku akui bhwasanya aku msh lg mncintai...msh lg mnyayangi....msh lg mnghrapkn drinya.....laupn aku tau dan aku sdar drinya tlh memiliki dan dimiliki insan lain.....aku juga tahu tmpat aku dhatinya mkin lama makin tipis dan tggu sje mse tuk jtuh ke tnah....mgkin juga tidak lama lagi mrk akn disatukan dgn satu lafaz 'AKAD' oleh fmily msg2...pd masa itu juga aku tidak tau bgaimana harus aku lalui harungi sume ini....sinar kbhgiaan yg trpncar diraut wajah si Arjuna yg pnh aku mliki  stu ketika dahulu jelas klihatan ble brsme dicc insan plihan atynye....tidak spt mne si dia brsme dgn dri ku satu ketika dahulu....aku tidak prnah trdetik tuk.mngeluh maupon mnyalahi tkdirmu ya Allah....aku cuma prlukan tmpat tuk mluahkan rse isi hatiku pd masa ini......hanya pd mu shje tmpat tuk aku mngadu serta brkongsi sgala dugaan yg mnimpa driku....aku akui aku juga telah cba tuk tnjukkan pd si Arjuna bhawasanya aku juga tlh memiliki aty len ttp knp aku tidak rasa bahagia akn sume ini.....makin aku tnjukkn padanya makin berat pnderitaan yg aku rasai.....aku lakukn sume ini adalah smata2 tuk mnyatakan aku juga trut bhgia laupon hkikatnya aku sering kli mngalirkn airmata sbelom merapati mataku utk mlihat dunie  pd hari esk....d stiap sjud dan tiap mlm ku harus dilinangi butir2 mutiara yg tidak pernah puas mngalir.....jika si dia jdohku hadirkan lah drinya didlm setiap mimpi2 ku.....kembalikn cintaku ddlm hatinya......aku trlalu mnginginkan si dia tuk mnjadi khalifah serta imam kpd bkal si comel yg akn mncul dlm khidupan kmi dan bkal imam kpd driku sndri.......mohon diberi keizinan di ats sgale prmintaan ku ini.....amin ya robbalalamin.......

Thursday, 13 March 2014

j0d0h rahsiE Allah s.w.t......

♪°°aku diamkan diri ku agar aku bisa mencari diri ku sendiri agar aku bisa mencari kekuatan aku sendiri...aku memohon maap kerana aku tahu aku xsempurna aku ada salah dan silap ku sendiri tapi itu xbererti kau boley sewenangnya memperlakukan diri aku ini sebagai tahanan yang mempunyai berjuta2 kesalahan...aku berterima kasih kerana aku menghargai segala apa yang telah dan sedang kau lakukan untuk aku dan aku tahu apa yang kau corakkan untuk kehidupan aku nanti...aku ingin mengundur diri bukan kerana aku mengalah dan bukan kerana aku mengaku kalah tapi aku memberi kau peluang memberi kau ruang memberi kau masa untuk kau berpikir dengan kewarasan dan kewajaran untuk kau membuat pilihan yang terbaik di antara yang baik dalam kehidupan duniawi kau agar ia memberi kebahagiaan hingga ke jannah Allah swt...aku hanya manusia biasa yang xde kuasa xde kudrat xde apa2 pn untuk mengubah apa yang dirancang oleh Allah untuk aku dan hanya kun faya kun daripada Allah semoga semua yang baik akan jadi milik aku dengan ketentuan daripada Nya..
aku xtahu apa perancangan Allah untuk diri aku ini tapi yang pasti perancangan daripada Nya adalah yang terbaik untuk aku dunia akhirat.
..in sya Allah dan aamiin Ya Allah pemilik sekelian alam ini°°♪

Thursday, 6 March 2014

GagaL Lagi

Kenapa hingga kini aku msh xmampu tuk lupa akn drinya...sdangkan aku sndri tau bhwa dye tlh memilih owg len bkn nya dri aku lg..mstahil yg aku akn dpt menangi cinta darinya lagi..aku juga tlh melihat kbhgiaan yg digapai dlm.drinya brsme insan plihan hati...pnggln mnja 'abg' 'ayg' sering kli trlihat dstiap status2 pmpuan itu...betapa pilu luluhnya hati ini tuhan shja yg tau...tp mngapa aku mzt sakit cdey dgn sume ini...bkn kah aku sndri yg inginkn dye bhgia....aku xmmpu lagi trus brpura2 bhgia tnpe drinya...cinta sejati tidak dpt dibeli dipasaran...ianya hnya dmiliki oleh insan yg tol2 tulus mncintai kita dan terima sgala kbrukan kita...tetapi pd masa yg sme aku tlh khilangan si dia yg ikhlas mnerima aku dari sgle ape jua...mngkinkah aku akn dtkdirkn utk drinya??adakah dia trcipts tuk driku?ya Allah trlalu berat ujian yg tlh kau brikan pdku...sesungguhnya aku xbisa lg tuk mlihat sgla yg brlaku dhdpan mte ini...mte ini xmmpu lg tuk mnitiskan mutiara2 yg spatutnye trtitis tuk saat2 diijabkabulkan brsmenye bkn mnitis tuk kkecewaan mlihat kmanjaan mrk brdue...dd uney xmmpu tuk.mncintai insan len spt mne uney cintakn dd..ya uney akui uney tlh cbe spt mne yg dd nk uney lksanakn tp sumenye sia2 dd..uney Xmmpu mncintai maupun mnyayangi drinya...tiap kli aku tringat akn drinya saat itu juga aku akn mndgr srta mmbaca bait2 luahan aty brbentuk video yg pnh dye bt tuk ku dlu....saat itu juga air mata ku mengalir tnpa dpt diseka lg...sebak dada tuhan sje yg tau..andai kte2 yg dbrikan itu msh lg hngga kini aku lah perempuan yg pling bhgia didunia ini krn memiliki insan sptnye....tetapi itu sume hnya la mimpi ku dan xkan kmbli spt dlu lagi.....uney trlalu cintakan dd....

Monday, 3 March 2014

raCun kata..

Bila kau lafaz cinta..pastikan hatimu jujur setia...jgnlah kau berdusta..memperdayakan cinta..bila kau lafaz janji..pastikan kau tunaikan segalanya..jikalau kau mungkiri..tuhan kan membalasnya..adakah engkau tahu ertinya cinta..sebelum engkau melafazkannya..jgnlah engkau mudah berubah setelah melafaz cinta padaku..sesungguhnya cinta..memerlukan kesetiaan..tanpa kesetiaan..tiada ertinya...Untuk kesekian kalinya langkah ini ku hayunkan
menuju destinasi tanpa ilusi
cuma sekujur diri sekeping hati
walau nan berdiam balik senyum hilai
mencuit redha akan rencana indah dari-NYA
ku berlutut pasrah dalam seka air mata berderaian
mengintai sinar dari ufuk kamu adakah masih ada untuku?
~Jatuh bangun ku kan terus melangkah hingga denyut nadi terhenti~

Sunday, 2 March 2014

tErtul¡s 0Lehnya....

" HIKMAH TIADA JODOH " ( jgn segan nk baca for couple ) *Bila putus cinta , tak jd kawin , putus di tengah jln . Kita mesti pernah dgr ungkapan ni kn ? " Dah tak ada jodoh " . *Antara salah 1 punca bnda ni brlaku adalah disebabkn ia pengajaran dripada Allah s.w.t. *Bila org tgh bercinta , saling sayang , mesti pernah dgr ayat spt ni kt status ,moment mereka kn : " dialah segalanya bgku . " " hatiku milikmu " " hak milik sipolan " " aku tak bleh hidup tnpa dia " " cintaku hanya pd sipolan " " hanya dia mr sipolan " " taken by sipolan " " dan mcm2 lg la ~ " *Bila smpai ke tahap ni brmakna dia telah membuat kesilapan iaitu melebihkan cinta kpd seseorg dripada cinta kpd PenciptaNya Allah s.w.t . Rasanya tak perlu nk tulis smpai cm tu kn . *Pd Allah tak pernah diluahkan kata2 yg begitu dasyat . Lalu Allah "STOP" kn perhubungan itu , dan putus lah di tgh jln . *Tak kira lah putus sebab apa . Sebab org ketiga ke , salah faham ke , family tak suka ke , tawar hati ke , sebab tak hanta char kuey teow ke dan sbgainya . Itu cuma asbab . *Sedang yg mengawal hati , jodoh pertemuan , prjlanan hubungan smooth or celaru , semua d tgn Allah . *Setelah putus siapa yg dcarinya ? Allah s.w.t juga . Barulah nk igt pd Allah ,sebut namaNya , mengadu padaNya . *Sedarlah wahai teman . "Kun Fa Yakun !" *maka putuslah , berakhirlah . *jgn kita cabar Allah dgn atau tnpa sengaja sbb Allah Maha Berkuasa ! #Lebih baik berdoa kpada Allah s.w.t supaya tetapkan hati "sidia" dgn hati mu wahai sahabat . Minta dengan Allah , bukan dengan manusia ......

Saturday, 1 March 2014

~n0ta kak¡~

Bila aku kata "aku sedang brubah" kdang kala diri ini trbabas juga.maka tegurlah diri ku bukan mnghkum dengan mninggalkan ku sendirian.sayangilah bukan mnfitnah..maafknlah bukan mmbenci...mudahknlah bkn mnyakiti...jadi ingatkanlah aku bukan mmbezakan di antra yg bru krn diri ini msh lemah mudah lupa mudah terleka..aku cuma musafir yg prluksn pnduan serta bimbingan dari mu..

Friday, 28 February 2014

Hak¡kat

Situasi Pertama.......
Dalam mse yg sme hari yg sme aku dikejutkn dgn brita yg sgt mndukacitakn.....2.45 p.m fon memainkn alunan muzik meminta aku tuk melihatnya.....n0 yg trpapar di skrin perutnye adlah mlik abg aku (angah)....pabila aku mnekan punat hjau dibdannye trus trdengar suare dr sne....tnpa mmbuang mse aku dikhbarkn 1 brita yg trus mnghentikan lamunan tdor ku..."kkak angah hrap kkak kuat dan brsabar,ma dan abh trlibat dgn satu kemalangan,skrg angah n along otw blik kg,kkak jgn rsau angah n along akn uruskn sumenye."lemah longlai bdanku,trus kaku xmmpu mnuturkn kte2 tuk trus brtnya.....air mte mncurah2 mmbasahi pp......xdpt diseka lg..aku mmbiarkn ianya tuk trus mncurah...tringin sgt tuk mmberitahu sidia akn khbar ini ttp hatiku berat....aku tkot dia brsme insan plihan aty.....hati meronta2 tuk mngongsi duka ini brsmenya...sume itu xmngkin...xmungkin akn trjadi....aku bkn lg permaisuri atynye spt mne yg dnyatakn stu ktika dhulu...

Situasi Kedua....
5.18 p.m skli lg fon aku memutarkn deringan nadanya mnandakn ada satu prkembngan bru di talian ttp deringan nada agk brbeza dr deringan td...tnpe mmbuang mse aku mnyelak stu persatu isi yg trkndung dlm perutnya....stu snyuman yg trukir dbbirku krn mlihat stu potret yg slma ini aku nntikan....sidia mngirim stu klip video lgu pd aku....dgn spantas yg mngkin aku trus mndgrnye...sebak,sayu,pilu spt disiat2 aku rasakn...pedih yg tramat skli ble mndgr bait2 lirik yg dnyanyikn...brderaian airmte skli lg mncurah di pp aku...aku sngkakn kriman lgu yg dbrikn tuk aku adlah lgu yg akn mmbrikan ktenangan pd dri aku yg dlm ksedihan ttp itu sume hnye khayalan dan mimpi aku....subhanAllah tuhan sje yg tau akn ape yg aku rsekn saat ini...yaAllah adkah ini ujianmu pdku diatas dosaku yg lalu....

#sjujurnya aku tidak mampu lg trus berpura2 bhgia tnpa dirimu...sakit yg ku rasakn mkin mnular disetiap pelusuk tubuhku...hnya sidia sje pnawar tuk ksakitan aku ini...sisa2 hdupku akan aku truskn dgn mnanti khadiran si Arjuna hati hingga ke akhirnya....aku prcya dan ykin bhwa dia adlah trcipta utkku#

Monday, 3 February 2014

wHat I'm FeeLinG ritE n0w

 you smile and pretend like n0thing wr0ng...but inside ur dying.it hurt my heart when i'm see him,but i can't d0 anything ab0ut it...i'm c0uldn't call it l0ve but s0metimes i'm wish it c0uld've g0tten there.s0metimes broken heart mean i want t0 be epy like another pers0n but it want happen....It's funny h0w s0me0ne can braeak my heart,but i'm still l0ve him wth all the little pieces...i'm gonna SMILE like n0thing wr0ng PRETEND like everything all rite,ACT like it all prfect even though inside in really HURTS......i miss h0w hepy i was wth y0u...

Berk0rBan!!!

sye lpaskan awk pg bkn sbb sye xsygkn awk tp sbb sye tau skuat mne p0wn sye sygkn awk,awk ttap akn pley dye....klau awk tinggalkan sese0wg yg bt0l2 sygkn awk tuk sese0wg yg len,jgn trkejut andai stu awy t sese0wg 2 jgk akn tgglkn awk tuk 0wg len.tr.kdang sye tau pew la ertinye dri sye tuk dri awk...trkdang sye mrase kte brteman lbh dr skdar teman & trkdang kte juga bkn siapa2 wak......air mte kdg2 lbh brhrga dr snyuman krn snyuman b0leh dbri kpd sesiapa sje,ttp tngisan dan air mte sye byk dititiskan hnye tuk 0wg yg sye syg...0wg itu adlah awk........awk tau x knp Allah S.W.T mnciptakan ruang diantre jari2 kte??supaya stu awy t,ada sese0wg yg diciptakan utk kte & akn dtg kpd kte tuk pnuhkan ruang2 itu dgn memegang erat tgn kte tuk slamenye.....cbe lah hrgai sye tika saat sye msh cintakan awk,xprlu hrgai sye ble sye dh tiada.....sye pnh trbce pepatah ney "Cinta xkn bhgia tnpa adnye gurauan!,Sayang xkn ada tnpe adnya cmbru!,Rindu xkn indah tnpe airmte!,Kasih xkn smpurne tnpe kjujuran!".....awk kne igt psan sye ney prempuan ble dye dh mle amek brat tntang s0wg laki 2 ,itu brmkne lelaki trsebut dh mle wjud dlm aty dye...sye slalu trfikir adkah sbl0m ney awk gmbra brsme sye tau awk cme trpkse mlayan sye..sye tk0t sye memkse aty awk tuk teus brsme sye...kdg2 lbh bek mnjauhi sese0wg bkn krn brhnti mncintai tp krn harus memjuk aty spye x lg rse dsakiti.......sye lakukan sume ini adlah tuk kbhgiaan awk.....sye dh pnt mngejar cinta awk yg sdah tntunye sye tau dye yg akn trus brtkhta di aty awk bkn lg sye......

Sunday, 19 January 2014

iMpiaN tiDaK kEsamPaiaN



ney la gmbr yg prtama dye yg aku dpt...mse tuh kli prtme gk la kmi jmpe...tnpe drancang kmi drtkdirkan bertemu..sush gk aku nk snap picx dye scare curik2 neyh...kne f0kus t0l2 lau men2 slap2 hrbln knt0i hehehehehheehe...nsb bek dye xpsan...kmi brtemu dsbbkan rkan skerja dye...pd mulanya aku brkwn nan kwn dye tuh...aku langsung xknl ngn si mamat neyh..hr tuh aku ad kls tetibe dpt stu text dr si kwn dye 2 laaa nme nya Azhan tp we olls pggl dye An jew...dye nk jmpe aku,ktenye dye kat p0li tgk s0ftball...hr 2 ad game kat p0li, aku xtau plak si An ney mnat s0ftball...pd mulenye mang xm0 jmpe cz ad kls tetibe lak kls hr tuh juz jwb kuiz sje...s0 hbs awl laa...mknenye ad can la aku nanak jmpa mamat airf0rce neyh....hehehehehehe gewdik plak....mlu2 tp mau...tp syezly aku xdew pape psaan p0wn kat si An neyh...niat aku juz nk brkwn xlbh dr tuh cz tu la aku xbpe lyan sgt...dye dh byk kli gk la cbe ajk aku kua jmpe kat lua bgai kn tp aku xtau knp aku xtme plawaan si An neyh..sket p0wn xtringin nk jmpe dye...s0 weird kn...pd pmikiran l0gik akal la tme plawaan kwn xslah kn tp aku ase sume tuh xpnting sgt...0k back t0 the st0ry



haaa ney la si jant0ng aty aku mrangkap arjuna aku dlu..but n0w xley dh...dye dh ad prmaisuri aty yg len..tp ape2 p0wn dye ttp arjuna lam aty aku hngga hjung nyawe aku...if kmi xdtkdirkan brsme di ats mke bumi ini aku ttap brhrap stu hr t kmi dtkdirkan brsme di alam akhirat nanti...aku sdar aku trlalu byk bt dye mnderita brsme aku dlu...xpnh langsung bg dye pluang tuk ase kbhgiaan ble brsme....yg aku tau aku ikut pew yg aku nk...xpnh bg pluang kat dye tuk brsuare...trlalu byk png0rbanan yg dye lakukan tuk pstikn aku sntiase trsenyum tp aku langsung xpnh hrgai sume itu... kni bru aku sdar akan sume itu..aku dh khilangn permta yg pling brnlai dlm hdup aku angkara skap n prbuatan aku sndri..khilanagn dye mmbtkan aku ase sgt perit tuk lalui hdup ini tnpe dye disisi...aku tau aku xkn dpt mliki hatinya lg...hatinya sdah dimiliki insan len...andai aku dpt putarkan mse yg lalu aku akn amek pluang trsebut tuk dptkan hatinya kmbli...tp itu sume msthil......xde cre didunie ini untuk mengundurkan mse yg tlh brlalu....hjat ibuku trpakse trbuku dcni......ibu tringin sgt nk aku bwak dye msuk dlm fmily ini ttp sume ney mustahil n xkn trjd...aku xkn sesekli hncurkn hbngan yg tlh dibinanya brsme insan trcinta....aku hnye mmpu mlihat prkembangan sidia brsme tmannye dr hari ke hari...


dlu kmi trlalu msra...nk dkre kan tiap mse dye ad brsme tp kni x lg....sumenye tlh msnah..kmi tlh juh....jrak tlh memisahkn kmi...apakan daya ini sume tlh ditakdirkan 0leh yg maha esa....aku nk sgt keadaan kmbli spt dlu laup0wn skdar brkwan tp cinta plihan hatinye x mngizinkan kmi trus brhbung...dye p0wn trut mletakkn syarat pd aku if aku trus nk brkwan dgnnye aku harus rhsiekan tntang aku dan dye dr pngetahuan cinta hatinya..aku xsnggup tuk lakukan sume itu...aku tau andai stu hari nanti cinta hatinye tau tn2 dye akn rse dri dye trtipu....aku xnk insan itu kcewa dek hbngan kmi ini...aku bknlah pemusnah cinta yg tlh trbina ini.....aku akn truti sume prmintaan nye andai ini yg bisa bt drinya bhgia....uney trlalu rndukan saat2 brsme dd.....uney akn tggu dd di alam sne t.....InsyaAllah....


Saturday, 11 January 2014

hE is ritE


sinar kebhgiaan yng trpancar dimtanya mmbtkan aku rse dri ini x dprlukan lg 0leh drinya...yew dy0wng klihatan sgt bhgia.....snyuman yg trukir dbbirnya mnggambarkan kbhgiaan yg dye mliki skunk...hati dye bkn lg utk driku...sume tmpat lam atynye tlh dihuni 0leh si gadis cntik yg brsme dgnnye....bruntung si gadis ini dpt mnwan hati si arjuna yg pnh aku mliki sbl0m dye....trlalu byk kngan yg trcipta antre kmi shingga kni msh bl0m mmpu tuk aku lupakannye laup0wn aku brusha tuk lupakannye..mkin aku ingin mlupakn mkin sakit n mkin kuat prassan tu dlm dri ini....apakah sume ini....adkah dye yng trctat lam luh mahfuz ku sjak dr azali...aku bngung..bgaimana lg cre tuk aku mraih kmbli cntanya...adkah lagi tmpat aku di ahatinye ataup0wn dye tlh mmbci aku dlm hdupnye...
saat aku mlihat akn sume ini hati aku sakit cdey kcewa...aku ggal prthankan hbngan ku dgnnye shinggakan insan len dpt mngambil dye dr aku...aku trlalu syg akn cinta si arjuna ini ttp aku x mmpu tuk trus tnjukkn sume itu...aku bkn s0wng insan yg kuat...pape p0wn thniah syg...kamu dh dpt kbhgiaan yg kmu cri slame ini...."UNEY AKN TRUS TGGU DD" kmbli pd uney.....