~Cik GaDes~

~Cik GaDes~

Friday 28 February 2014

Hak¡kat

Situasi Pertama.......
Dalam mse yg sme hari yg sme aku dikejutkn dgn brita yg sgt mndukacitakn.....2.45 p.m fon memainkn alunan muzik meminta aku tuk melihatnya.....n0 yg trpapar di skrin perutnye adlah mlik abg aku (angah)....pabila aku mnekan punat hjau dibdannye trus trdengar suare dr sne....tnpa mmbuang mse aku dikhbarkn 1 brita yg trus mnghentikan lamunan tdor ku..."kkak angah hrap kkak kuat dan brsabar,ma dan abh trlibat dgn satu kemalangan,skrg angah n along otw blik kg,kkak jgn rsau angah n along akn uruskn sumenye."lemah longlai bdanku,trus kaku xmmpu mnuturkn kte2 tuk trus brtnya.....air mte mncurah2 mmbasahi pp......xdpt diseka lg..aku mmbiarkn ianya tuk trus mncurah...tringin sgt tuk mmberitahu sidia akn khbar ini ttp hatiku berat....aku tkot dia brsme insan plihan aty.....hati meronta2 tuk mngongsi duka ini brsmenya...sume itu xmngkin...xmungkin akn trjadi....aku bkn lg permaisuri atynye spt mne yg dnyatakn stu ktika dhulu...

Situasi Kedua....
5.18 p.m skli lg fon aku memutarkn deringan nadanya mnandakn ada satu prkembngan bru di talian ttp deringan nada agk brbeza dr deringan td...tnpe mmbuang mse aku mnyelak stu persatu isi yg trkndung dlm perutnya....stu snyuman yg trukir dbbirku krn mlihat stu potret yg slma ini aku nntikan....sidia mngirim stu klip video lgu pd aku....dgn spantas yg mngkin aku trus mndgrnye...sebak,sayu,pilu spt disiat2 aku rasakn...pedih yg tramat skli ble mndgr bait2 lirik yg dnyanyikn...brderaian airmte skli lg mncurah di pp aku...aku sngkakn kriman lgu yg dbrikn tuk aku adlah lgu yg akn mmbrikan ktenangan pd dri aku yg dlm ksedihan ttp itu sume hnye khayalan dan mimpi aku....subhanAllah tuhan sje yg tau akn ape yg aku rsekn saat ini...yaAllah adkah ini ujianmu pdku diatas dosaku yg lalu....

#sjujurnya aku tidak mampu lg trus berpura2 bhgia tnpa dirimu...sakit yg ku rasakn mkin mnular disetiap pelusuk tubuhku...hnya sidia sje pnawar tuk ksakitan aku ini...sisa2 hdupku akan aku truskn dgn mnanti khadiran si Arjuna hati hingga ke akhirnya....aku prcya dan ykin bhwa dia adlah trcipta utkku#

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.