~Cik GaDes~

~Cik GaDes~

Monday 17 March 2014

kEnanGan Lalu

dulu tiap kli aku sakit dia sntiase brsme..tidak pnah sklipun mninggalkn dri ini brsendrian menanggu kesakitan mahupn sdetik cuma...dirinya sntiasa mnemani even kami brjauhan..tidak pnh putus mngirimkan text tuk aku spye si dia tau akn keadaan driku pd masa itu...tetapi kini sumenye tinggal kenangan...mnanggung sakit sendrian tnpe sowng pun yg mnemani.. trasa bgitu trpinggir bila tiada siapa yg sdi mngambil berat akan dri ini.....smpai bila harus aku rahsiakn perkara ini dari pngetahuan fmly sndri?patutkah aku memberitahu mrk waktu ini?aku buntu...aku tidak mahu mbebankan sesiapa trutama bonda dan ayahanda trcinta...ckuplah kini aku membebankan mrk dgn menanggung sgala kos prbelanjaan ku disni...hajat terakhir aku sbelom aku menutup mata adalah ingin melihat seraut waah si dia slen dr wjah kdue orang tuaku....aku trlalu mnghrap sume itu dpt dimkbulkn...kerna bagiku dia lah nyawaku....aku sering tringat akn jnji2nya pd ku dan jnji2nya itu akn ku semadikn brsme ble aku mninggalkn dunia ini dan sume orang disekelilingku.....sempatkh dri ku utk brtemu dgn drinya?? melihatkn keadaanku yg kni smakin teruk aku tidak yakin yg aku dpt brthan dan trus mnunggu khdiran dirinya...ya Allah apa yg harus aku lakukn supaya hajat2 trakhirku kesampaian...."awak kini berada di tahap yg kedua,awak ykin yg awk mmpu brthan dgn tidak mndptkan sbrang rwatan susulan?" prtanyaan ini sring kli mngalunkan iramanya di hjung pndengaranku.....tiada penawar yg mmpu mngubati sakitku ini mlenkan memiliki cintanya kembali...dulu aku kuat dan mmpu brthan dgn adanya cinta sidia...kini aku tidak memilikinya lg...kekuatanku hilang sdikit demi sdikit....kbenaran makin lama makin trserlah...bila sidia mnyatakan ingin pulang ke sni tuk bertemu dgn ku saat itu mau saja aku melonjak serta menjerit skuat hati mnyatakan betapa bahagia n gmbirnya aku...saat yg aku nanti2kn akn aku perolehi ttp prsoalannye sring kli juga brmen dfikiran adkah sume itu benar atau skadar mmberi hrapan pdku??benarkah dia akn kembali??

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.