~Cik GaDes~

~Cik GaDes~

Friday 14 March 2014

Luluhan aty seorang perindu



tika aku cube tuk mlupakn sketika kresahan yg mlanda dri pd msa yg sme jua aku dtkdirkn tuk mlihat satu potret yg dhsilkan khas dari psangan hatinya.....sayu....sebak....sedih hnye tuhan sje yg mngetahui dan mmbaca isi hatiku.......knp?? mngapa?? aku harus ditunjukkn bnda2 ini? aku tidak prnah mnginginkan apatah lg mlihatnya ttp aku tidak mampu...aku tidak mmpu tuk mngelak dan terus melarikan dri dari kbenaran serta hakikat yg aku prlu tempuhi....dunie ini tidak lah sebesar mana tuk aku mmbawa dri....bukankah aku telah merelakan?? bukan kah aku telah meredhainya? jika ianya benar mngapa aku harus mrasai sume ini?? ya Allah aku keliru...aku buntu...adakah aku benar2 ikhlas merelai dan juga meredhai akan pngakhiran hbungan kmi?? ya....aku akui bhwasanya aku msh lg mncintai...msh lg mnyayangi....msh lg mnghrapkn drinya.....laupn aku tau dan aku sdar drinya tlh memiliki dan dimiliki insan lain.....aku juga tahu tmpat aku dhatinya mkin lama makin tipis dan tggu sje mse tuk jtuh ke tnah....mgkin juga tidak lama lagi mrk akn disatukan dgn satu lafaz 'AKAD' oleh fmily msg2...pd masa itu juga aku tidak tau bgaimana harus aku lalui harungi sume ini....sinar kbhgiaan yg trpncar diraut wajah si Arjuna yg pnh aku mliki  stu ketika dahulu jelas klihatan ble brsme dicc insan plihan atynye....tidak spt mne si dia brsme dgn dri ku satu ketika dahulu....aku tidak prnah trdetik tuk.mngeluh maupon mnyalahi tkdirmu ya Allah....aku cuma prlukan tmpat tuk mluahkan rse isi hatiku pd masa ini......hanya pd mu shje tmpat tuk aku mngadu serta brkongsi sgala dugaan yg mnimpa driku....aku akui aku juga telah cba tuk tnjukkan pd si Arjuna bhawasanya aku juga tlh memiliki aty len ttp knp aku tidak rasa bahagia akn sume ini.....makin aku tnjukkn padanya makin berat pnderitaan yg aku rasai.....aku lakukn sume ini adalah smata2 tuk mnyatakan aku juga trut bhgia laupon hkikatnya aku sering kli mngalirkn airmata sbelom merapati mataku utk mlihat dunie  pd hari esk....d stiap sjud dan tiap mlm ku harus dilinangi butir2 mutiara yg tidak pernah puas mngalir.....jika si dia jdohku hadirkan lah drinya didlm setiap mimpi2 ku.....kembalikn cintaku ddlm hatinya......aku trlalu mnginginkan si dia tuk mnjadi khalifah serta imam kpd bkal si comel yg akn mncul dlm khidupan kmi dan bkal imam kpd driku sndri.......mohon diberi keizinan di ats sgale prmintaan ku ini.....amin ya robbalalamin.......

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.